SALGS- OG HANDELSBETINGELSER

Kontaktoplysninger:

Kildemoes A/S
Albanivej 7, Nr. Lyndelse, 5792 Årslev
Mail online@kildemoes.dk
CVR:30359518

FRAGT OG LEVERING

Der skelnes mellem to typer levering:
Click&Collect – cyklen udleveres af valgt cykelhandler
Hjemmelevering – cykler købt i outlet online

Begge leveringsformer er gratis.

Cykler udleveret gennem Click&Collect (ikke Outlet cykler)

Når ordren er gennemført, fremsendes ordrebekræftelse til kunden på mail.

Cykler leveres gratis til det valgte udleveringssted (Click&Collect-butik).
Udleveringsstedet klargør, justerer og tester cyklen før udlevering til kunden.
Cyklen leveres normalt indenfor 5-7 hverdage, hvis Kildemoes har cyklen på lager.

Cykler med hjemmelevering (kun Outlet cykler)

Cykler leveres gratis til kundens hjemadresse.
Cyklen leveres normalt indenfor 5-7 hverdage, hvis Kildemoes har cyklen på lager.

Når ordren er gennemført, fremsendes ordrebekræftelse til kunden på mail.

Cyklen leveres 99% samlet. Cyklen er klargjort, justeret og testet på forhånd. For at forsendelsen kan forløbe sikkert, er styret drejet til siden, og den ene pedal er monteret (omvendt). Kunden skal selv montere den anden pedal og afmontere den ene pedal for derefter at montere den på den anden side af pedalarmen. Monteringsværktøj medfølger. Se video om cykelklargøring her.

Kunden er selv ansvarlig for at sikre, at cyklen er sikkert klargjort og i køreklar stand før brug.

Ved hjemmelevering bliver kunden kontaktet af vores logistikpartner for at aftale leveringstidspunktet. Efterfølgende er kunden selv ansvarlig for at være hjemme på det aftalte tidspunkt for levering og for at være tilgængelig på det telefonnummer, som er opgivet ved bestilling. Forgæves forsøgt levering vil blive faktureret.

Kildemoes leverer i hele Danmark. Ikke-brofaste øer er undtaget, dog leveres til Bornholm.

Kildemoes tager forbehold for udsolgte varer, tekniske fejl, pris - og korrekturfejl, typografiske fejl, eventuelle afgiftsændringer, manglende leverancer fra leverandører og andre forhold, som måtte forhindre opfyldelsen af en ordre.

GRATIS SERVICEEFTERSYN

Kildemoes anbefaler at få udført et serviceeftersyn efter 1-3 måneder. Dette første serviceeftersyn er gratis og udføres af Kildemoes’ servicepartner ved cykler købt via hjemmelevering, og af udleveringsstedet, hvis cyklen er købt via Click&Collect. Hvis dette første eftersyn ikke er foretaget inden 3 mdr. bortfalder dette tilbud.

Kildemoes anbefaler derefter serviceeftersyn hver 1500 km eller hver 6-12. måned.

Gratis serviceeftersyn gælder ikke for walkbike, 12”, 16” og 18” børnecykler.

PRIS OG BETALING

Kildemoes bruger Klarna som betalingsløsning. Det betyder, at vi kan dele dine personlige data, såsom kontaktoplysninger og ordreoplysninger med Klarna, når kassen er indlæst, så Klarna kan håndtere dit køb. Dine personlige data, der deles, behandles i henhold til Klarnas egne databeskyttelsesoplysninger.

Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25% moms.

Betaling for bestilte varer kan ske online med Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro, Mobilepay, bankoverførsel eller fakturabetaling med 30 dages kredit via Klarna.

Der tages ikke gebyr i forbindelse med betalingen.

Alle betalingsoplysninger sendes selvfølgelig krypteret mellem kunde og Kildemoes.

Alle kontrakter indgås på dansk og der er ikke indgået bindende købsaftale, før der er modtaget ordrebekræftelse.

FORTRYDELSESRET

Du har ret til at fortryde et køb i op til 14 dage. Ved fortrydelse skal du selv afholde udgiften til forsendelse. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give Kildemoes meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på online@kildemoes.dk. Du kan benytte standardfortrydelsesformularen. Find den her. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Cykler med hjemmelevering

Du kan fortryde et køb ved at returnere varen med posten eller anden transportør til Kildemoes, Albanivej 7, 5792 Årslev.

Cykler udleveret gennem Click&Collect

Varen afleveres hos det udleveringssted (Click&Collect-butik), hvor du har afhentet din vare. Dette skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Bemærk dog, at returneringen skal være aftalt med Kildemoes forinden.

Hvis du fortryder og ordren endnu ikke er afsendt fra Kildemoes, kan den annulleres ved at kontakte os på mail online@kildemoes.dk. Husk at oplyse ordrenummer.

RETURNERING

Du bør ALTID tage kontakt til os først, før du sender noget tilbage til Kildemoes eller afleverer det hos et udleveringssted. Også ved fejlleverede varer!

Du skal sende din vare retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Vær opmærksom på at cykler, i kraft af deres art, ikke kan returneres med normal post.

Cykler med hjemmelevering

Brug venligst originalemballagen ved returnering, idet denne er konstrueret til fragt af cykler. Bemærk cykler skal transporteres stående og skal pakkes som modtaget ved leveringen. Det anbefales at benytte jetpak.dk

Cykler udleveret gennem Click&Collect

Udleveringsstedet bruger originalemballagen ved returnering, idet denne er konstrueret til fragt af cykler. Udleveringsstedet sørger for, at cykler transporteres stående og pakkes som modtaget ved leveringen. Udgiften for transport fra udleveringsstedet til Kildemoes vil blive fratrukket inden tilbagebetaling af restbeløbet.

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord kan du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Bemærk dog at omkostninger for returfragt til Kildemoes ikke refunderes.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelse eller faktura/bon.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

REKLAMATIONSRET VED FEJL OG MANGLER

Når du handler på kildemoes.dk har du reklamationsret i henhold til Købeloven (læs her).

Cykler med hjemmelevering

Hvis du har købt en cykel med hjemmelevering, kan du kan reklamere over en vare ved at kontakte Kildemoes’ servicepartner, som sørger for den videre håndtering af reklamationen i samarbejde med Kildemoes.

Såfremt du har modtaget en forkert vare eller en vare er defekt ved modtagelse beklager vi naturligvis og udbedrer fejlen hurtigst muligt. Kildemoes kontaktes pr. mail online@kildemoes.dk ved forkert leveret vare. Kildemoes arrangerer afhentning af den forkert levererede vare efter aftale med kunden.

I tilfælde af vare, som er defekt ved modtagelsen, kontaktes Kildemoes’ servicepartner, som tager stilling til, om defekten kan udbedres.

Kildemoes ombytter og fremsender straks en ny vare, når den forkerte eller defekte vare er modtaget retur. Dine rimelige udgifter vedrørende forsendelse og forsikring af pakken refunderes direkte via bankoverførsel. Varen sendes til: Kildemoes A/S, Albanivej 7, 5792 Årslev.

Din reklamationsret betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Kildemoes eller Kildemoes’ servicepartner (se ovenfor) og forklare hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Cykler udleveret gennem Click&Collect

Hvis du har afhentet din cykel hos et udleveringssted (Click&Collect), kan du reklamere direkte til udleveringsstedet, som sørger for den videre håndtering af reklamationen i samarbejde med Kildemoes.

Såfremt du har modtaget en forkert vare, eller en vare er defekt ved modtagelse beklager vi naturligvis og udbedrer fejlen hurtigst muligt. Kildemoes kontaktes pr. mail online@kildemoes.dk ved forkert leveret vare. Den forkerte eller defekte vare afleveres hos udleveringsstedet. Kildemoes arrangerer afhentning af den forkert levererede vare efter aftale med udleveringsstedet.

I tilfælde af vare, som er defekt ved modtagelsen, kontaktes udleveringsstedet, som tager stilling til, om defekten kan udbedres.

Kildemoes ombytter og fremsender straks en ny vare, når den forkerte eller defekte vare er modtaget retur. Udleveringsstedet sørger for forsendelse af den forkerte eller defekte vare til Kildemoes.

Din reklamationsret betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte udleveringsstedet og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ingen varer må returneres til Kildemoes eller udleveringsstedet uden forudgående aftale med servicepartneren eller Kildemoes. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER

Har du spørgsmål eller vil du vide mere om vores behandling af dine personoplysninger eller dine rettigheder, kan du læse mere på persondatapolitikken, eller rette henvendelse til online@kildemoes.dk.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på online@kildemoes.dk 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg,
https://naevneneshus.dk

produkter

Ryd